Goed om te weten

Bijeenkomsten

Laat je inspireren

Je kennis actualiseren, collega’s uit je vakgebied ontmoeten, luisteren naar interessante verhalen én discussiëren met sprekers van binnen- en/of buiten de overheid. Dat is in een notendop waar het bij de activiteiten van de Rijksacademie om draait.

Veel bezocht

Met zo’n 2.500 deelnemers per jaar zijn onze bijeenkomsten goed bezocht. Ze zijn dan ook een uitstekende gelegenheid om nieuwe kennis op te doen tijdens een leernetwerk of je te laten bijpraten over een actualiteit in een congres of themabijeenkomst. Daarnaast bieden we op verschillende vakgebieden netwerkbijeenkomsten aan. Congressen waarbij een onderwerp in een dag of dagdeel voor het voetlicht komt organiseren wij op eigen initiatief maar ook regelmatig samen met een opdrachtgever binnen de Rijksoverheid.

Een bijeenkomst bezoeken of organiseren

Geïnteresseerd? Op www.rijksacademie.nl vind je het actuele overzicht van alle bijeenkomsten. Abonneer je op onze nieuwsbrief op onze website www.rijksacademie.nl, dan houden we je op de hoogte. Deelname is meestal gratis. Wil je samen met ons een bijeenkomst organiseren? Neem dan contact op met de Rijksacademie via (070) 342 49 00.

Onze docenten

Volg je een opleiding bij de Rijksacademie, dan kun je rekenen op de allerbeste docenten. Zij zijn onze grote meerwaarde en kracht. Absolute autoriteiten op hun vakgebied, die vanuit hun functie als geen ander op de hoogte zijn van de meest actuele ontwikkelingen. Daardoor zijn zij in staat om les te geven vanuit de werkpraktijk. Bovendien weten zij precies welke kennis jij als deelnemer nodig hebt om beter te functioneren in een financiële, audit-, economische of bedrijfsvoeringsfunctie. De meeste docenten zijn al jarenlang actief als docent en halen veel plezier, reflectie en inspiratie uit het lesgeven.

Elk jaar een inspiratiemiddag

Jaarlijks organiseren we een docentenmiddag, als waardering voor hun werk en inspiratie. Op deze middag maken we ook de Docent van het Jaar bekend. De Rijksacademie biedt de docenten de mogelijkheid om didactische vaardigheden te verbeteren/ontwikkelen. Dan zijn de rollen eens omgedraaid! Zo leren onze docenten meer over interactief doceren, bespreken praktijksituaties met andere docenten en onderzoeken zij hoe ze nog creatiever kunnen omgaan met werkvormen.